Met Goede Content Schrijven win je!

By | 24/07/2014
..... Delen is vermenigvuldigen .....Email this to someoneShare on Google+Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on Twitter

Ik zie dit overal en ik snap nog steeds niet dat mensen het niet begrijpen. Content is nog steeds het belangrijkste ding op het internet.

Het toevoegen van goede inhoud is het meest belangrijke dat je ooit voor je website zult doen en het zal je helpen met het verkrijgen van links. Tevens zal je positie in de zoekresultaten afhangen van de content die je op je website plaatst.

goede contentHet vergaren van honderden backlinks zal je niet helpen als de inhoud van je website ondermaats is. Met goede content zal je een goede “trefwoord positionering” vergaren, zowel met of zonder backlinks. Content is daarom het meest belangrijke aspect van je website. Een geweldig ontwerp, flash, graphics en een hippe banner zullen je niet hoog op de ranglijst van de trefwoorden en –zinnen van je website plaatsen. Echter zal goede inhoud dit wel doen.

Laten we eerst eens kijken naar de content op je website. Afbeeldingen zijn geweldig met alt tags. Dat helpt. Maar het is de tekst op de pagina die, indien dit correct gedaan is, je zal helpen met de zoekmachine resultaten. Deze tekst is tevens het gene dat je bezoekers veranderd in kopers.

De kwaliteit van de tekst bepaalt of je klanten deze wel of niet zullen lezen. Dezelfde tekst wordt tevens door de zoekmachines gebruikt om te analyseren hoe relevant je webpagina’s zijn t.o.v. de zoektermen waarmee jij wilt dat zij verkeer sturen.

Nou, laten we het eens hebben over het marketen van artikelen. Als je ook maar iets weet van het marketen van artikelen, dan weet je dat je je artikelen naar zoveel mogelijk websites moet opsturen. De links in de biografie van de auteur aan de bodem van het artikel zullen bezoekers terug naar je website sturen indien ze de artikelen die jij hebt geschreven, of die jij voor je hebt laten schrijven, leuk vinden.

Maar het plaatsen van je artikelen in duizenden artikel directories is niet het doel van het marketen van artikelen, ook al zijn er genoeg artikel-marketing-goeroes die zo denken. Het doel is dat webmasters deze artikelen kunnen vinden en ze op hun blog of website kunnen plaatsen. Als ze jouw artikel gebruiken, dan is de kans hoog dat hun website of blog gerelateerd is aan hetzelfde onderwerp als jouw website.

Je bent op zoek naar kwaliteitslinks. De links die je ontvangt enkel door gelijst te staan in een artikel directory zijn natuurlijk niet slecht, maar deze zullen je bij verre niet zoveel helpen als de links die je van gerelateerde websites krijgt.

Je andere hoop is dat duizenden mensen je artikelen lezen. Wil je echt dat mensen slecht geschreven artikelen lezen en daardoor je website hiermee associëren? Goed geschreven artikelen krijgen mensen zover dat ze deze helemaal van boven- tot onderkant, waar tevens je links staan, lezen. Goed geschreven artikelen weerspiegelen uitstekend op je website.

Goede content schrijven; als de artikelen van hoge kwaliteit zijn dan is het waarschijnlijk dat je producten en diensten ook van hoge kwaliteit zullen zijn. Het omgekeerde is, in de gedachtegang van de lezer, ook zeker waar.

Als de artikelen slecht geschreven zijn dan is het waarschijnlijk dat je producten en diensten weinig of geen waarde hebben. Mensen, het draait niet alleen om het aantal trefwoorden en zinnen die in je artikel aanwezig zijn.

Dat gezegd, ik zie over het gehele web, en in het bijzonder op freelance websites, nog steeds mensen die dingen zoals dit zeggen; “Ik heb 400 artikelen nodig voor onze SEO en ik ben bereid om 1 euro 50 per artikel te betalen.” Of ze zeggen zoiets als; “Ik heb iemand nodig om content voor mijn website te schrijven en ik ben bereid om hier slechts 10 euro per pagina voor te betalen.”

Ik doe mijn best om mezelf tegen te houden om deze mensen, nou ja… stom te noemen, maar ik vind dit met de dag lastiger worden.

Ze besteden honderden of zelfs duizenden euro’s om hun website zo ontworpen te hebben dat deze er echt heel mooi uit ziet. Maar de tekst, het spul dat er voor zorgt dat ze goede zoekresultaten en omzet krijgen, daar willen ze geen geld aan uitgeven.

Schrijvers die weten hoe ze een tekst kunnen schrijven die niet alleen aantrekkelijk is voor een lezer, maar ook rekening houd met trefwoorden en zinnen, verdienen het om goed betaald te worden. Je zult pas succesvol zijn op het internet op het moment dat je begint met het inhuren van betere schrijvers en gaat betalen voor teksten die omzet genereren. Goedkope content zal je niet helpen met het verdienen van geld.

Een website die erg mooi is, maar geen verkeer krijgt, kan net zo goed een afschuwelijke website zijn.

..... Delen is vermenigvuldigen .....Email this to someoneShare on Google+Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on Twitter