Internet Marketing is Hip en Actueel

By | 11/06/2013

Wist je dat het 30 jaar duurde voordat de televisie een massapubliek bereikte?

Dit terwijl breedbandinternet hier slechts drie jaar over heeft gedaan.

Mensen zullen, naar schatting, in 2015 via hogesnelheidsinternetverbindingen naar de televisie kunnen kijken.

Het is daardoor erg begrijpelijk dat het adverteren op het internet een van de meest gewenste marketing gereedschappen is geworden voor ondernemingen met een online aanwezigheid.

Vrijwel elke onderneming die zichzelf vandaag de dag een beetje serieus neemt zal een online aanwezigheid moeten hebben. En als jouw website zichzelf niet kan onderscheiden van de rest, dan zul je niets verkopen!

Doordat er steeds meer ondernemingen op deze online marketing trend inspelen, heeft dit twee online revoluties veroorzaakt.

  • Online marketing, vooral search engine optimisation en pay-per-click campagnes zijn veel beter dan traditionele offline adverteermogelijkheden. Wat je zult moeten onthouden is: Als je je marketing niet goed afhandelt, dan loop je het risico om een gigantische en wereldwijde markt niet te kunnen bereiken.
  • Een groeiend aantal internet marketing ondernemingen zijn onlangs begonnen met het concurreren voor de gigantische en snelgroeiende online marketingindustrie. Wat je zult moeten onthouden is: De mate van succes die je met je internet marketing campagne zult ondervinden is vrijwel geheel afhankelijk van de manier waarop je je online marketing onderneming uitkiest.rp_geld-verdienen-10.jpg
  • De voorkeur van adverteerders wat betreft hun advertenties en marketing campagnes gaat steeds vaker uit naar online media t.o.v. offline media. Het fenomenale succes van de zoekmachine Google is het bewijs van een duidelijke verschuiving van traditionele vormen van adverteren naar online vormen van adverteren.

Bijvoorbeeld, de pay-per-click (PPC) campagnes van Google en Yahoo zijn langzamerhand de voorkeur marketing media aan het worden voor adverteerders. Deze adverteerders leggen vandaag de dag tevens een significant deel van hun marketing budgets opzij om aan online marketing te spenderen.

Google heeft de regels van het online marketing en promoties herschreven. Andere vooraanstaande zoekmachines zoals Yahoo en MSN zijn ook innoverende strategieën en technologieën aan het ontwikkelen zodat het voor gebruikers eenvoudiger wordt om te vinden waar ze naar op zoek zijn.

Terwijl de concurrentie tussen de zoekmachines steeds heviger wordt, wordt de concurrentiestrijd wat betreft de online aanwezigheid tussen ondernemingen ook steeds groter. Deze bedrijven willen namelijk een zo’n hoog mogelijke aanwezigheid op deze zoekmachines hebben.

Het resultaat hiervan is dat de internet marketing branche, ten opzichte van statische websites, tegenwoordig  gebruik maakt van zeer gespecialiseerde en concurrerende strategieën en Web 2.0 technologieën als search engine optimization, PPC campagnes, virale marketing campagnes, social networking, internet advertenties, tagging, blogging, wikis, en nog veel meer.

Online media heeft erg duidelijke voordelen.

Online media biedt een aantal duidelijke voordelen tegenover offline media wat betreft de kosten, het bereik, de interactiviteit, het richten op bepaalde markten en het meten van de responsen.

Bijvoorbeeld: Pay-per-click campagnes bieden je de meest gekwalificeerde leads aan. Het is tevens bewezen dat dit soort campagnes het hoogste omzetpercentage heeft.

Er zijn een aantal zoekmachinepromotietechnieken. Onder andere: SEO, PPC, Banner Exchange, Link Building, enzovoort. Laten we een kijkje nemen naar de voordelen van online promoties ten opzichte van offline promoties.

1. Online adverteren is relatief gezien goedkoper. Dit betreft het kopen van advertentieruimte op andere websites, het starten van een SEO of Pay-Per-Click campagne, het gebruik maken van e-mail marketing en virale marketing.

Offline adverteren is duur. Dit betreft het printen van marketing materiaal, het plaatsen van geprinte advertenties in kranten en bladen, het kopen van advertentieruimte in publieke gebouwen, het produceren en het uitzenden van televisie- of radioreclames en het versturen van zgn. direct mailers.

2. Online advertenties zijn meer interactief en kunnen daardoor beter bij consumenten aansluiten.

Offline advertenties zijn meestal niet interactief.

3. Online advertenties schenden de privacy van de klanten niet.

Offline advertentiemethoden zoals cold calling (telefoonmarketing) doen dit wel.

4. E-mail marketing geeft ondernemingen de mogelijkheid voor directe communicatie. Of de klant of partner nu aan de andere van de straat of aan de andere kant van de wereld woont.

Offline advertenties hebben vaak maar een beperkt bereik wat betreft de afstand.

5. Advertenties op het internet zijn niet tijdsgebonden. Marketingcampagnes kunnen net zo lang ondersteund worden als dat jij wilt (en meestal tegen een minimale prijsvergoeding).

Offline promoties, of deze nu geprinte advertenties of radio/TV-advertenties zijn, zijn meestal tijdsgebonden.

6. Vragen van klanten kunnen met online media direct en erg goedkoop opgelost worden, omdat de bezoekers zelf de website kunnen bezoeken om zo meer informatie te verkrijgen. Deze faciliteit is vaak niet of nauwelijks aanwezig bij offline media of vereist erg dure bronnen zoals een call center plus personeel om de vragen van klanten te kunnen beantwoorden.

7. Klanten kunnen internet advertenties bekijken wanneer hen dit uitkomt.

Bij offline media moet er meestal vooraf aangegeven worden wanneer een bepaalde advertentie uitgezonden of geprint moet worden. Als je deze mist, dan is ‘ie weg!

8. Search engine optimisation en pay-per-click is vraaggestuurd, omdat de producten en diensten van je onderneming meteen zullen verschijnen wanneer de klant deze diensten/producten zoekt. Dit betekent dat je een veel grotere kans hebt om een lead in een aankoop te veranderen.

Offline promotie is meestal storend en richt zich op een zo groot mogelijke markt ongeacht of deze mensen op zoek zijn naar je diensten.

9. Online marketing kan miljoenen potentiële klanten van over de hele wereld bereiken met slechts een paar clicks.

Met offline promotie is het onmogelijk om miljoenen klanten tegelijkertijd te bereiken tenzij je een bijzonder groot budget hebt (bijv. een TV spotje).

Het kiezen van een goed online marketing bedrijf

Er zijn een aantal zeer gespecialiseerde, creatieve en technische processen betrokken bij het adverteren op het internet. Je zult je gewenste resultaten niet behalen tenzij je een internet marketing onderneming selecteert die diepgaande kennis heeft wat betreft search engine optimisation, pay-per-click campagnes, website analyse, web copywriting, trefwoord analyse, code optimisation, link building en web analytics.

internet marketing

Voordat je besluit om met een internet marketing onderneming samen te gaan werken, zul je er zeker van moeten zijn dat deze onderneming over dermate professionele en up-to-date kennis beschikt wat betreft deze gespecialiseerde competenties.

Bekijk hun processen, vraag hoe ze van plan zijn om je internet marketing campagne stap voor stap af te handelen, en zorg dat ze je een soort van garantie geven over hun diensten.

Internet marketing is een van de hipste en meest populaire dingen die in de adverteerbranche aan het gebeuren zijn. Mis je kans niet!