Affiliate marketing niet schadelijk voor SEO

By | 08/09/2014
..... Delen is vermenigvuldigen .....Email this to someoneShare on Google+Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on Twitter

Misschien bent u al bekend met het begrip affiliate marketing. Indien dit niet het geval is, bij deze even een korte uitleg. Affiliate marketing houdt, kort samengevat in, dat u andere mensen uw producten laat verkopen via het internet en hen hiervoor een vergoeding betaalt.
Een webmaster met een website gerelateerd aan uw doelgroep plaatst een banner of tekstlink op zijn/haar website waarmee een product of dienst van u gepromoot wordt. Hiervoor krijgt deze webmaster een vergoeding. Deze vergoedingen kunnen gaan op basis van CPC (cost per click – u betaalt de webmaster een vergoeding per klik op uw banner of tekstlink), CPM (cost per mille – u betaalt een vergoeding per 1000 vertoningen), CPL (cost per lead – u betaalt een vergoeding voor bijvoorbeeld een inschrijving op uw nieuwsbrief) en CPS (cost per sale – u betaalt een vergoeding voor een daadwerkelijke verkoop van uw product of dienst). Vooral dit laatste vormt één van de meest effectieve vormen van adverteren, omdat u hiermee precies uw advertentiekosten in kaart kunt brengen (en in de hand kunt houden).
De contacten met de webmaster lopen vaak via een affiliateprogramma. Er zijn bedrijven die zich er speciaal op richten om adverteerders en webmasters (publishers) bijeen te brengen. Onderaan dit bericht ziet u een voorbeeld van een affiliateprogramma. Volg de link om meer informatie te krijgen over affiliate marketing.
Veel (beginnende) ondernemers zijn echter terughoudend om te starten met affiliate marketing, omdat ze bang zijn dat de tekstlinks en banners op andere websites een negatieve invloed hebben op de positie van hun website binnen de verschillende zoekmachines. Een vaak gehoorde kreet is: ‘Je weet immers maar nooit op welke sites je links en banners komen te staan’. Dit is echter ongegrond. Ten eerste heeft u vaak zelf een grote mate van controle over het goed- en afkeuren van websites die uw promotiemateriaal tonen. Daarnaast zijn de url’s van de tekstlinks en banners gemaskeerd of krijgen ze een ‘no-follow tag’ (die aan zoekmachinerobots de boodschap ‘niet volgen’ afgeven) toegekend. Geen reden tot paniek dus!

..... Delen is vermenigvuldigen .....Email this to someoneShare on Google+Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on Twitter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *